Header Ads

Mecüksel Listeleme: Markaların Reklam Amaçlı Çıkardığı 5 Oyun



Günümüzde iletişim araçlarına örnekler sayılırken aklımıza ilk gelenler muhtemelen televizyon, gazete, internet ve sosyal medya gibi maddelerdir. Genel olarak da doğru diyebiliriz. Aslında iletişim aracı olduğu gibi iletişimin birebir kendisini içeren bir maddeyi atlıyoruz. Oyunları.

İster çok oyunculu, ister tek oyunculu olsun, oyunlar da tek veya çift yönlü iletişim içeriyor. Bunu fark eden markalar öne çıkmak için farklı metotlara başvurdular.

Kitaplardan oyun, oyunlardan kitap olduğunu gördük. Bugün ki yazımızda ise reklam amaçlı oyunlara değineceğiz. Evet doğru duydunuz.

Ülkemizde pek yaygın olarak görmesek de listeyi incelerken gördüğünüzde aklınıza dank edecek bazı oyunlar da mevcut. Ülkemize göre dünyada kendine daha geniş yer bulan bu mantıkta çıkmış beş oyun sizlerle efendim. Afiyetle.




Ford Street Racing


İsminden de anlaşılacağı üzere bilinen araba markası Ford'un çıkardığı bir oyun. 

Bir senaryo örgüsü olmadan sadece Ford arabalarının bulunduğu sokak yarış oyunu. Kendisi zamanında Steam'de satılırken denemiştim. Çokta iyi bir deneyim yaşadığımı söyleyemem. Kendisi güncel olarak Steam mağazasından da kaldırılmış durumda.


America's Army: Proving Grounds


Bu oyun aslında tam olarak bir marka sayılmasa da, bu listelemede koymaya karar verdim. 

America's Army: Proving Grounds, Amerikan ordusunun geliştirip yayınladığı resmi bir oyun. Birden fazla aksiyon savaş oyununa sahip America's Army serisinin bu oyunu ise Steam'de ücretsiz bir şekilde oynanabilir. Grafik konusunda yüksek bir kalite sunmayan oyun, tamamen gerçekçi bir simülasyon içermese de, alışılagelmiş rekabetçi FPS oyunlarından daha farklı bir yöne sahip. Oynaması ücretsiz olması sebebiyle kitle, hileci oyunlardan rahatsız olsa da, oyuna karşı genel tutum olumlu.

Yaris


Oyunumuzdan daha öncelerde yazdığım "Dünyanın En Kötü 5 Oyunu" listelemesinde de yer vermiştim. 


Toyota markasının Yaris isimli modelinin reklamı yapılması amacıyla XBOX 360'ta ücretsiz bir şekilde sunulmuştu. Tekdüze bir yapıya sahip olan oyun güncel markette de aktif değil.


Citroen C4 Robot 


Seneler önce televizyonlarda Citroen'in yaptığı robot araba reklamı birçok kişinin hala aklındadır. 

Bu reklam filminin aslında demo tadında bir oyunu da mevcut. Güzel haber ise oyun hem İstanbul'da geçiyor hem de geliştiricisi Türk bir ekip. 

Zamanında Süpercan oyununu geliştiren Sobee ekibinin elinden çıkan oyun, kısa ve tekdüze bir yapı içerse de genel kitlenin yorumuna baktığımızda sevdiği görülebiliyor. Değişik bir detay ise, 2008'de çıkan oyunda İstanbul'u gezerken daha sadece plan üzerinde olan Marmaray'ı da görmemiz mümkün.


Pepsiman


Yabancıların meme kültüründe mihenk taşlarından biri olan Pepsiman'in oyunu Türkiye'de de hatırı sayılır bir oyuncu kitlesi tarafından biliniyor.

Oyun aslında Pepsi'nin Asya pazarına açılmak amacıyla geliştirdiği bir oyun. Oyunun mantığında ise Pepsiman çeşitli engellere çarpmadan Pepsileri toplayarak hedefine ulaşmaya çalışıyor. Oyun videolarına baktığımızda günümüzdeki "sürekli koşmaya odaklı" oyunların atası sayılabilir. Sadece Asya'ya odaklı çıkarılmasına rağmen korsan oyun konusunda elimize su döktürmeyen ülkemizde de yaşı büyük oyuncu kitlemiz tarafından hatırlanan bir oyun. (Saygılar abiler :D)


Dünyaya göre daha geç olsa da ülkemizde de oyunların iletişim yönünden güçlü olduğu gerçeği kabul edilmeye başlandı. Ne amaçla olduğu fark etmeksizin, işini kaliteli yaptıkları sürece ister kaliteli bir oyun, ister sadece reklam amaçlı olsun, oyuncu kitlesi olarak yerli yapımlara her daim açığız.

Yeter ki istesinler. Sitemizde de elimizden geldiğince kaliteli olduğuna inandıklarımızı her daim destek verdik, vermeye devam edeceğiz.

Bugün ki listelememiz burada noktalanıyor. Türkiye'de reklam amaçlı yapılan oyunlar konusunda köklü bir deneyimimiz olmasa da, dünyada olmuş veya Türkiye'de az da olsa bilinmiş reklam amaçlı bir oyun gördünüz mü? 

Gördüyseniz lütfen bizimle paylaşmaktan çekinmeyin! Limonlu sodayla kalın!

Hiç yorum yok